Põhiseadust ettevalmistavatest Põhiseaduse Assamblee materjalidest selgitusi, miks PS-s eristatakse mõisteid “paikkond” ja “kohalik omavalitsus”, paraku ei leia. Niinimetatud Adamsi eelnõus oligi otseselt kasutatud kohaliku omavalitsuse mõistet (§ 24); nn Raidla eelnõu kasutas aga paikkonna mõistet (§ 47) (vt Põhiseadus ja Põhiseaduse Assamblee. Koguteos. Tallinn 1997, lk 137, 173, 426, 1145, 1172). Ühest küljest võib väita, et kuna PS eristab nimetatud mõisteid, siis ei tohiks ka seadusandja neid samastada. KeeleS §-s 9 on seadusandja seda siiski teinud ning PS § 51 lg-s 2 sätestatud õiguse (ja ka PS § 52 lg 2) sisustanud kohaliku omavalitsuse kaudu. Arvestades omavalitsuste väiksust ja seega eelduslikult seal elava kogukonna homogeensust, on selline lähenemine põhjendatud ega tohiks seada vähemusrahvusi ebasoodsasse olukorda. Paikkonna ja kohaliku omavalitsuse range eristamine võib muuta ka eri keelte kasutuse korraldamise ühe ja sama kohaliku omavalitsuse piirides praktikas vägagi keerukaks ning oleks inimesele ebaselge (nt sama valla ühes külas saab kasutada vähemusrahvuse keelt, teises külas või valla keskuses aga mitte). Tuleb siiski lisada, et olukorra muutudes (nt haldusreformi tulemusel omavalitsuste arvu olulisel muutumisel) võib seadusandjal tekkida kohustus anda paikkonna mõistele uus sisu, tagamaks KeeleS kooskõla PS-ga. Seejuures administratiivsetel raskustel ei või olla määravat rolli keelekasutuse korraldamisel.