Eestile siduva rahvusvahelise õiguse arvestamisel sotsiaalsete põhiõiguste sisustamisel vajab selgust, millal tuleb sellega arvestada PS tõlgendamisel ja millal võib rahvusvahelised lepingud jätta tähelepanuta. Seda enam, et ka EIK hindab igal üksikul juhul eraldi, kas rahvusvaheliste lepingute ja nende järelevalveorganite seisukohtadest on konkreetsel juhul põhjust lähtuda (vt EIKo 08.04.2014 National Union of Rail, Maritime and Transport Workers vs.Ühendkuningriik, p-d 98 ja106). Eestit seovad näiteks MSKÕP art-d 9, 10, 11, 12 (RKPJKo 21.01.2004, 3-4-1-7-03, p 20; RKHKo 10.11.2003, 3-3-1-65-03, p 18; 20.12.2002, 3-3-1-58-02, p 11), LÕK art-d 23, 24, 26, 27, PIÕK art-d 25, 26, 28, ESH art-d 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 27, 30 ( RKPJKo 21.01.2004, 3-4-1-7-03, p 20; RKHKo 10.11.2003, 3-3-1-65-03, p 18; RKPJKo 05.05.2014, 3-4-1-67-13, p 50), ELTL art-d 21, 48 ning põhiõiguste harta art-d 33, 34, 35. Arvestada ei saa üksnes nende lepingute tekstidega, vaid arvestama peab ka nende järelevalveorganite (nt MSKÕP komitee, EIK, ESH komitee jt) antud tõlgendustega (RKPJKo 05.05.2014, 3-4-1-67-13, p 50). Ka EIK viitab oma otsustes teiste järelevalveorganite (nt ESH komitee) seisukohtadele.