Riigikantseleile ei saa panna ühegi valitsemisala korraldamise ülesannet, vastavalt PS § 94 lg-le 1 tuleb selleks moodustada ministeeriumid. Riigikantseleil ei ole oma eraldi valitsemisala, tema ülesanne on toetada valitsust ja peaministrit kõikide valitsemisalade küsimustes. Sellepärast ei ole Riigikantselei ka “peaministeerium“ ega saa olla nn riigiministeerium. 2011. a loobus Riigikantselei viimastest ministeeriumile omastest funktsioonidest (Riigi Teataja väljaandmine, arhiivindus). Valitsemisala puudumine ei välista Riigikantseleil nn inkubaatori rolli täitmist – olla uute poliitikate väljatöötamise või valdkondade väljaarendamise kohaks, mille elluviimine või korraldamine tuleb hiljem üle anda ministeeriumidele. PS keeld omada valitsemisala aitab ära hoida Riigikantselei kujunemise “prügikastiks“ (mõiste kohta The Cabinet Office and the Centre of Government. Report with Evidence. 4th Report of Session 2009-10. HL Paper 30. House of Lords, Select Committee on the Constitution 2010, lk 16–18, samuti sealsamas avaldatud Evidence, lk 70–71), kuhu tuuakse funktsioonid, millega ükski ministeerium tegeleda ei soovi. Küll võib Riigikantselei ülesandeks olla portfellita ministrite sisuline toetamine ja tehniline teenindamine, sest ministril, kes ei juhi ministeeriumi, puudub valitsemisala, mida korraldada. Samuti võib Riigikantseleile teha ülesandeks pakkuda kõikidele ministeeriumidele ühiseid poliitika kujundamist toetavaid teenuseid.