Mõistel “lepingu ratifitseerimine” on kujunenud erinev tähendus rahvusvahelises õiguses ja Eesti konstitutsiooniõiguses. Lepingu ratifitseerimine rahvusvahelise õiguse tähenduses võib aset leida sellest sõltumatult, kas leping konstitutsiooniõiguse mõttes (näiteks parlamendi poolt) ratifitseeritakse või mitte. Rahvusvaheliste lepingute õiguse Viini konventsiooni art 2 lg 1 p b kohaselt tähendab ratifitseerimine rahvusvahelist akti, millega riik väljendab rahvusvahelisel tasandil oma nõusolekut lepingu siduvuse kohta. Selline rahvusvaheline akt on näiteks ratifitseerimiskirja hoiuleandmine konventsiooni hoiulevõtjale. Ratifitseerimine ei saa olla tingimuslik, samuti pole see riigile kohustuslik. Siiski loetakse heaks tavaks, et riigid peaksid hoiduma alla kirjutamast lepingutele, mida nad ei kavatse ratifitseerida. Kuigi kõrgeima riigivõimuorgani nõusolekut võib ratifitseerimiseks vaja minna, pole rahvusvaheliste lepingute õiguse teooria ja praktika seisukohast ratifitseerimise puhul tegemist konstitutsioonilise aktiga. Ajalooliselt ja riikide praktikas ratifitseerib välislepinguid (kirjutab ratifitseerimiskirjale alla) nn suur kolmik – riigipea, valitsusjuht või välisminister. PS § 121 annab Riigikogule ainuõiguse arutada ja otsustada teatavat liiki lepingute ratifitseerimise küsimust. Vastavalt VäSS § 8 lg 1 p-le 7 sõlmib Eestis Riigikogus ratifitseerimisele mittekuuluvad välislepingud Vabariigi Valitsus.
PS §-s 121 on terminile “ratifitseerimine” antud rahvusvahelisest õigusest erinev tähendus. Ka Rain Liivoja on viidanud, et PS-s käsitatakse ratifitseerimisena eelkõige välislepingu riigisisest heakskiitmist Riigikogu poolt, mis rahvusvahelise õiguse tähenduses ei ole mitte ratifitseerimine, vaid selle n-ö riigisisene eelmenetlus. (Vt R. Liivoja. Ratifitseerimise mõiste Eesti konstitutsiooniõiguses ja rahvusvahelises õiguses. – Õiguskeel 2006, nr 2, lk 40–49.) Ratifitseerimine PS § 121 tähenduses hõlmab kõiki rahvusvahelisi akte, mille vahendusel võib riik väljendada oma nõusolekut lepingu kohustuslikkusega enda suhtes – ratifitseerimist ennast, heakskiitmist või ühinemist. Siinjuures tuleb silmas pidada, et rahvusvaheliste lepingute õiguse ja praktika kohaselt üldjuhul ratifitseeritakse (ratification) neid lepinguid, mille koostamisel riigi esindajad osalesid ja mille tekstile nad on andnud allkirja. Esineb aga ka juhtumeid, kus ratifitseerimisele allakirjutamist ei eelne või kus Riigikogu ratifitseerib lepingu selle heakskiitmise või sellega ühinemise seadust vastu võttes. Välislepingut käsitlev riigisisene õigusakt pealkirjastatakse ja sõnastatakse selle järgi, milline võimalus on lepingus ette nähtud. VäSS § 6 lg 1 p 2 kohaselt võib Riigikogu välislepingu ratifitseerida kas ratifitseerimise, heakskiitmise, ühinemise või muu seaduse vastuvõtmisega. Kui lepingu sõlmib Vabariigi Valitsus, tuleb kõne alla heakskiitmine või ühinemine, sest Vabariigi Valitsus lepinguid ei ratifitseeri. Ühinetakse (accession) aga lepingutega, mis on välja töötatud ja sõlmitud lepinguga ühineva riigi osaluseta.
Ratifitseerimine kui akt koosneb kolmest eri toimingust. Kõigepealt annab Riigikogu oma nõusoleku rahvusvahelise lepingu ratifitseerimiseks, heakskiitmiseks või sellega ühinemiseks (s.o konstitutsiooniline akt), mis on aluseks ja eeltingimuseks järgnevale kahele toimingule. Seejärel koostab Välisministeerium ratifitseerimis-, heakskiitmis- või ühinemiskirja, millele kirjutab alla Vabariigi President (PS § 78 p 6), või jõustamisnoodi. Ratifitseerimise kui rahvusvahelise akti viib lõpule Välisministeerium ratifitseerimis-, heakskiitmis- või ühinemiskirja või jõustamisnoodi esitamisega lepingu hoiulevõtjale ehk depositaarile (või kahepoolse lepingu korral teisele lepingupoolele). Seega oleks mõtteliselt õige lugeda § 121 algust alljärgnevalt: Riigikogu otsusel ratifitseeritakse või denonsseeritakse Eesti Vabariigi lepingud, kiidetakse lepingud heaks või ühinetakse lepingutega (järgneb loetelu).